W ramach "Polsko-Rosyjskiej Wymiany Młodzieży 2016" Stowarzyszenie "Bliżej dziecka" przy MSZ nr 5 w Gorlicach realizuje projekt pt. "Przyszłość należy do nas".

Motyw wymiany jest odpowiedzią na na jeden z konkursowych tematów, ”Nic nie tworzy przyszłości tak jak marzenia. Zabawmy się w futurologa. Dom i miasto przyszłości– nasze wizje”.

W ramach programu uczniowie gimnazjum wraz z opiekunami  gościli z wizytą w Sankt Petersburgu w zaprzyjaźnionej szkole nr 525. Młodzież miała okazję poznać wady i zalety dużego miasta zbudowanego  na podmokłym terenie. Umożliwiła im to wizyta w Akwatorii, gdzie życie miasta obrazuje historyczna makieta.  Dodatkowym atutem były warsztaty, dzięki którym uczestnicy projektu mogli zabawić się w budowniczych. Wiele wrażeń  pozostawiła wizyta w Rosyjskim Muzeum Etnograficznym, gdzie przedstawiono życie mieszkańców wielu epok z różnych regionów Rosji. Niezwykłym przeżyciem był widok otwierających się mostów spinających Newę. Poznawanie pereł architektury z przeszłości i teraźniejszości, wspólne zajęcia zarówno na mieście, jak i w szkole, w połączeniu ze sprzyjającą pogodą pozwoliły na zacieśnienie współpracy między naszymi szkołami i narodami,  znacząco poszerzyły wiedzę  na temat budownictwa i architektury Petersburga oraz dostosowania ich do potrzeb dawnych i współczesnych mieszkańców.

Pod koniec września odbyło się uroczyste rozpoczęcie drugiej części wymiany. W korowodzie udział wzięli zaproszeni goście, uczestnicy projektu, uczniowie MZS Nr 5 oraz młodzież innych szkół gorlickich. Zamysłem organizatorów było pokazanie różnorodnych form aktywności sportowo-ruchowej, dlatego młodzież przemieszczała się na rowerach, rolkach czy hulajnogach.

Podczas swojego pobytu Rosjanie spotkali się z Burmistrzem Rafałem Kuklą, zwiedzali Gorlice i razem z kolegami z MZS nr 5 odwiedzili również m.in. Pawilon Historii Miasta i Ratusz.

fot. UM Gorlice

Źródło: mzs5.gorlice.pl/ , www.gorlice.pl/

Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych plikach cookie można znaleźć tutaj. Tak, akceptuję Nie, chcę dowiedzieć się więcej